Ett ögonblick...

 
 

...Jocke Axelson, assisterande tränare och förtillfället skadad spelare i Alnö IF.

 

 

Gruppseger i värmecupen och ikväll väntar semifinal. Vad tycker du om lagets insatt så långt?

 

- Jag kan inte säga något annat än att jag är väldigt imponerad av vad grabbarna presterat hittills. Vi har gått runt på ganska mycket folk och alla har verkligen bidragit. Inför semifinalen och eventuell final ikväll, så är jag inte ens orolig. Spelar vi lika bra som i gruppspelet så kommer det bära långt.

 

 

Är det så att det till och med gått bättre än vad du förväntade dig innan turneringen?

 

- Ja, lite grann faktiskt. Vi har i princip inte varit på fullstor yta än den här säsongen, så jag trodde spelet skulle vara knackigare.

Men det har sett riktigt bra ut.

 

 

Om du skulle ta ut de tre mest positiva bitarna ur vårt spel under Värmecupen, vilka skulle de då vara?

 

- Försvarsspelet- Det chanser vi släppt till under gruppspelet går att räkna på ena handen. 2 insläppta varav en straff.

 

Effektiviten- Vi kanske inte har skapat mycket framåt, men vi har satt dit de flesta lägen vi haft. Robin Nordins stenhårda avslut i friläge mot Sund drömmer man gott om på nätterna.

 

Presspelet- Tillhör kanske försvarsspel, men det är inte så att vi legat utanför eget straffområde och stängt ytor utan vi jobbar hårt i pressen och har vunnit boll högt upp i banan eller fått motståndare att slå felpass flera gånger om tack vare väldigt bra presspel.

  

 

Vem har imponerat mest på dig under turneringen?

 

- Skulle egentligen vilja skriva att laget har imponerat mest, men eftersom du frågar, så vill jag ge ett par spelare extra beröm.

 

Philip Lundqvist: 16 år, men spelar som en rutinerad 30 åring. Väldigt bra på att värdera olika situationer.

 

Robin Nordin: Om jag bara kunde få hälften av hans snabbhet, så vore jag grymt nöjd.

 

Jocke Grannas: Har inte haft så mycket att göra under matcherna, men när det hettat till, så har han agerat väldigt bra.

 

David Hamberg: Har haft ett sabbatsår från fotbollen, det märks inte.........varit bäst i en riktigt bra backlinje.

 

Listan skulle kunnas göra längre, för jag tycker verkligen att det är laget Alnö som gjort det bra.

  

 

Du har själv vilat hela värmecupen eftersom du opererat foten, vad är status på din skada och när kan vi förvänta oss att se dig på planen igen?

 

- Allt har gått som planerat och allt har läkt ihop som det ska, så den här veckan ska jag börja med lite rehab, så får vi se hur det känns. I början eller i mitten på april hoppas jag kunna vara med fullt ut. 

 

 

Om du skulle beskriva Alnö IF herrar som lag/grupp för en person utan insikt i laget, hur skulle de låta då?

 

- 25 glada grabbar och en sur gammal snut! ;-)

 

 

 

 

 

Vem i laget…

 

Kör som att han fått sitt körkort i en happy meal/ cornflakespaket?

 

- Har jag inte åkt med så många i laget. Men jag är definitivt en bättre/säkrare bilförare än dig Pontus!

 

Skulle smälta in bäst på en pensionärs-syjunta?

 

- Dan Jonsson, absolut. Han är ju nästan lika gammal.

 

Har fuskat mest och flest gånger i skolan?

 

- Måste vara Kerttu. Han vet ju knappt vilken dag är.

Sen tror jag inte att det var hans gamla magister som lärde ut svenskan han använder sig av på plan. :-)

 

 

 

Tack så mycket Jocke, nu vet vi att du kan ringa någon annan nästa gång du behöver skjuts!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0