Trevligt projekt som ger TV intäkt ¿?

Fantastiskt roligt att de siamesiska tvillingarna Sundsvalls tidning och Dagbladet gör en stor TV-satsning på den lokala fotbollen. Utöver själva matchen blir det även studio inför matcherna, intervjuer med tränare, spelare och publik.  Se länken nedan:

 

http://www.st.nu/fotboll/div-4-herr/stor-tv-satsning-pa-lokalfotbollen

 

Efter snart två år med Mackes hörna har jag svårt att se att det kan finnas något mer media-tränat lag i Medelpad än Alnö IF herrar. Macke har nästan slaviskt suttit ihop med kameran sedan den köptes under fjolåret och har på ett imponerande sätt samlat ihop material, och långt ifrån allt publiceras.  

 

Mittmedia, en välbärgad mediejätte med en stor skattkista ska nu sätta fotbollen i Medelpad på kartan och ta den mediala bevakningen till en helt ny nivå och för första gången på många, många år lägga lite kärlek på bland annat division 4.  

 

Jag tänker så här: Givetvis vore det trevligt om Webb-TV teamet ville besöka Alnö och Släda IP, jag kan till och med sträcka mig till att dom kan få provfilma en match innan det drar ihop sig till slutspurt i serien. Väl där förväntar jag mig att TV intäkterna börjar flöda. Om 3 år är TV intäkterna Alnö IFs största inkomst källa. Vi ses på Webb-tvn!

 

Topp 3 med webb tv:

1.       Tv intäkter (Real Madrid fick 150 miljoner euro förra säsongen)

2.       Man kan se matchen när man kommer hem.

3.       Intervju med tränaren

 

 

 


Kommentarer
Postat av: berlo

Vet iofs inte om jag vill att tränarn skall representera i TV.

Har tex aldrig sett honom i kostym eller ens skjorta...

Nej enklast är nog att Berlo tar detta och pratar om dem projekt som pågår... Kanske lite smyg reklam kan säljas?

2014-05-20 @ 21:24:23
Postat av: Coach

Berlo! Man kastar ju inte fram hantverkarn till kameran.. Jag kan sträcka mig till att lämna över åt pressansvarige. :-)

2014-05-21 @ 06:16:32
URL: http://alnoherrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0